Solglittret

Hyresrätter

Som hyresvärd ansvarar föreningen genom HSB för underhåll av lägenheten. Föreningen ansvarar även för fel som uppstår. Om fel uppkommer på grund av slarv eller oaktsamhet kan hyresgästen bli ansvarig för kostnader som uppkommer.
Hyresgäst ska själv byta säkringar, glödlampor, lysrör, glimtändare, ugns- och kylskåpslampor - det vill säga allt förbrukningsmaterial i sin lägenhet.

Vårda dina ytor

Har du balkong, uteplats, egen entré eller parkeringsplats måste du själv vårda och skotta dessa ytor.

Småreparationer

Enklare åtgärder i lägenheten, som att skruva fast en lös skruv eller liknande, utför du själv. Se därför till att du alltid har enklare verktyg i lägenheten.

Vatten och avlopp

Om vattenkranen droppar eller toaletten rinner ska du anmäla felet till HSB. Om vattnet rinner ner långsamt i avloppet så försök att få loss det som täppt till i silen eller vattenlåset. Fungerar inte det - kontakta HSB.

Installationer

Du får inte själv utföra el- eller vatteninstallationer i lägenheten. Kontakta alltid HSB för att få råd om hur du ska gå till väga för att få till exempel diskmaskin, tvättmaskin eller köksfläkt inkopplad.

Felanmälan

Om det uppstår fel i lägenheten, tvättstugan eller i fastigheten där du bor gör du en felanmälan.
Felanmälan görs du till HSB på 046 - 210 85 00 vardagar mellan kl 7 - 16.00. Vid akuta ärenden ringer du samma nummer, dygnet runt.
Akuta fel är till exempel utströmmande vatten, elavbrott i hela lägenheten, lägenhet utan värme, skada på ytterdörr eller fönster som gör att de ej är lås- och/eller stängningsbara.

Till toppen

Copyright © Brf Solglittret 2016

Valid HTML 4.01 Strict Valid CSS!